Profesionální realitní makléř pro Zlínský kraj

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • Linkedln
logo

Menu

  • Domů
  • Realizováno
  • Aktuálně v nabídce
  • Prodej
  • Pronájem
  • Reference
  • Kontakt
    • Zásady ochrany osobních údajů
  • Blog
  • Můj příběh
logo

Blog

Úvodní stránka / Blog
Sdílet tuto stránku
20 dubna 2022
Přes překážky k podpisu kupních smluv

Přes překážky k podpisu kupních smluv

Některé nemovitosti se zdají na první pohled prakticky neprodejné, ale spokojený kupec se nakonec najde až překvapivě rychle. Jindy však zase k podpisu kupní smlouvy vede poměrně komplikovaná cesta, i když to tak z počátku vůbec nevypadá. Nedávno jsme podepsali rezervační i kupní smlouvy na rodinný dům v Újezdu u Valašských Klobouk. Nyní se ale vrátíme na začátek celého procesu, kdy se mi ozval majitel, který chtěl prodat dům, koupený v nedobrovolné dražbě. Krátce na to jsme se potkali, abych si jeho nemovitost proklepnul jak po technické, tak po právní stránce. Nejdříve jsem si pomocí dálkového přístupu opatřil aktuální výpis z katastru nemovitostí. A ejhle! Na listu vlastnictví hned dvakrát zástavní právo exekuční. Nikoliv však na současného majitele, nýbrž dlužníka, který o dům přišel ve zmíněné dražbě. Současný majitel dům přitom již čtyři roky vlastnil. Postupně jej rekonstruoval, nějakou dobu v něm bydlel a chtěl jej využít i pro své podnikání, než se rozhodl postavit si novostavbu na samotě. Po celou tuto dobu o exekucích nevěděl, a tak je přirozeně ani neřešil. Sice jej v ničem neomezovaly, ale zůstávaly v listu vlastnictví na katastru. Výjimka potvrzuje pravidlo Jak je to možné? Vždyť zavedenou praxí je, že veškeré zápisy o exekucích […]

Kupní smlouva Případová studie
Číst více
28 října 2021
Když klient doběhne makléře aneb Proč jedině exkluzivní smlouvu

Když klient doběhne makléře aneb Proč jedině exkluzivní smlouvu

Na internetu a v televizi často vídáme reportáže o tom, jak nepoctivá realitní kancelář či realitní makléř slušně řečeno vyběhli s klientem, přičemž po právní stránce proběhlo vše v pořádku. Každá mince má však dvě strany, jak ostatně ilustruje můj další příběh z praxe. Nedávno se mi stalo, že se mnou vypekla klientka, která mě kontaktovala na základě osobního doporučení a se kterou jsme se následně také domluvili na zprostředkování prodeje restaurace. Není čas ztrácet čas Spolupráce začala zcela standardně. Vždy se snažím dbát na komfort klienta a tak, aby majitelé nemovitosti, když nejsou ze Zlína, popř. Uherského Hradiště nemuseli jezdit až do kanceláře, podepsali jsme smlouvu přímo v prodávaném objektu, kde jsem se rovnou detailně doptal na technické otázky otce majitelky, jenž restauraci dlouhá léta provozoval. Vše bylo předjednáno, podrobný plán prodeje byl vymyšlený, a tak jsme se s mým týmem hned druhý den pustili do práce. Nemovitost nafotil profesionální fotograf, nechal jsem zpracovat dvě varianty vizualizací, jak může restaurace vypadat po případné rekonstrukci a natočil propagační video, kde jsou vložené zmíněné vizualizace. Dále vše běželo, jak má. Obdržel jsem fotky, po týdnu připomínkování a pilování detailů už jsem měl k dispozici i špičkové vizualizace a čekal jsem pouze […]

Případová studie
Číst více
10 července 2021
Elektronická aukce jako nástroj pro úspěšný prodej bytu

Elektronická aukce jako nástroj pro úspěšný prodej bytu

Jednoho dne mi přišel e-mail od paní, že by ráda prodala byt v 10 let starém domě na okraji Kroměříže. Domluvili jsme si schůzku a přijel jsem se na nemovitost podívat osobně. Interiér bytu mě okamžitě a bez nadsázky oslnil, neboť tak vkusný a jednotný design nábytku jsem dlouho neviděl. Až na pár drobností to uvnitř vypadalo, že byt právě prošel homestagingem od výborného bytového designéra. Cenové mapy nejsou to jediné, od čeho se tržní cena odvíjí S paní jsme se během osobního setkání domluvili, že jí brzy pošlu cenovou analýzu a strategii prodeje jejího bytu. Přestože data z cenových map hovořila jasně, určit správnou tržní cenu nebylo vůbec jednoduché. Hned vedle domu, kde stojí současný bytový dům, se totiž o rok dříve postavil a rozprodal podobně navržený, ale úplně nový dům. V současné době je v prodeji jeden developerský projekt na druhé straně města, kde byla cena bytů vyšší než u prodaných bytů ve vedlejším domě. Podle cenových map nám tak cena prodávaného bytu vyšla na 2 750 000 Kč, což se mi z pohledu realitního makléře zdálo velmi málo. Nová klientka na prodej nijak výrazně nespěchala, a tak jsme nastavili cenu na 2 987 500 Kč. Paní souhlasila s cenou i následnou prodejní strategií a po podpisu […]

Aukce Případová studie
Číst více
7 června 2021
Dědictví pod tíhou exekucí. Jak prodat nemovitost a zbavit se dluhů?

Dědictví pod tíhou exekucí. Jak prodat nemovitost a zbavit se dluhů?

Začátkem letošního roku mě oslovila jistá paní s tím, že jí zemřel tatínek, a tak by potřebovala poradit s průběhem dědického řízení i následným prodejem bytu v Kroměříži. Tato paní vyjádřila už do telefonu svou domněnku, že notář její byt ocenil na nereálně vysokou částku, neboť bytová jednotka je neudržovaná, respektive totálně vybydlená, zkrátka v původním stavu z roku kolem 1950. Notář jej však od stolu ocenil jako byt po rekonstrukci. Navíc si za své služby bere procenta z ceny nemovitosti. Určení ceny obvyklé namísto poplatku za dědické řízení u notáře Odpověděl jsem, že se na byt můžu přijet podívat a z pozice odborníka pro notáře vypracovat určení ceny obvyklé, které bude reflektovat reálný stav bytu. Poté jsem se vydal do Kroměříže, abych byt viděl naživo. V bytě stále bydlela družka dědice. Od majitelky jsem zjistil všechny potřebné informace, laserem změřil rozlohu pokojů, chodby a koupelny.  Zpracoval jsem oficiální dokument a následně jsme se s paní potkali přímo u notáře, kterému odevzdala vypracované určení ceny obvyklé, kde vyšla cena bytu o několik stovek tisíc nižší, čímž ušetřila nemalou částku za poplatek za dědické řízení u notáře. Paní se mi na místě ještě svěřila, že má nějaké exekuce a také, že byt nebude prodávat ona, nýbrž její kamarádka. […]

Případová studie Reality
Číst více
26 března 2021
Jak se stal splněným snem pozemek, který nikdo nechtěl

Jak se stal splněným snem pozemek, který nikdo nechtěl

Zajímá vás, co předcházelo prodeji pozemku, který byl půl dekády považován za neprodejný? Pak čtěte dále! Před rokem mě oslovil majitel velkého pozemku situovaného na zlínské ulici Klabalská. Téměř 2000 m² z celkové rozlohy 7000 m² tvořil stavební pozemek. Přes jednu místní realitku se jej marně snažil prodat už dobrých pět let. Zarazilo mě, že na atraktivním pozemku proběhly za celou tu dobu pouze dvě prohlídky. Proto jsme si obratem domluvili termín nezávazné schůzky přímo na místě. Hned při vstupu na pozemek po soukromé cestě jsem spatřil první kámen úrazu. Bratr majitele měl umístěn přístřešek se dřevem rovnou na příjezdové cestě. Takže i kdyby byl dosavadní makléř schopen nabídnout pozemek více než jen dvěma zájemcům, v očích potenciálních kupujících by parcela vypadala, jako by ani žádnou příjezdovou cestu neměla. Následovala výživná prohlídka samotné stavební parcely i přilehlé zahrady. Okamžitě jsem vycítil potenciál místa, ale zatím se jednalo o naprostou džungli v kopci. Původní stromy se mísily se spoustou hustých keřů a tam kde by snad zbyl kousíček prostoru, trčelo ostré „malináčí“ či šípky. Viděli jsme jen pár kroků dopředu, jinak zelená tma. Představa, že tudy vedu zájemce na prohlídku s mačetou jako nějaký Indiana Jones, ve mně vyvolala lehký úsměv. […]

Případová studie Reality
Číst více
31 ledna 2021
Vyplatí se investovat do nemovitostí ?

Vyplatí se investovat do nemovitostí ?

Přemýšlíte, jak efektivně zhodnotit tvrdě vydělané peníze? Nabízí se možnost uložit finance na spořící účty či do podílových fondů, nakoupit dluhopisy, kryptoměny, cenné kovy… A pak jsou tady investice do nemovitostí. V tomto článku se s vámi podělím o své zkušenosti. Investiční trojúhelník Začněme ještě jednou otázkou, která hraje při investování prim, a sice: „Jaká jsou vaše očekávání?“ Investiční trojúhelník se vztahuje ke každé investici. Jeho tři vrcholy tvoří: RizikoVýnosnostLikvidita (= jak rychle se vaše investice přemění v peněžní prostředky) Tyto jednotlivé aspekty je zapotřebí důkladně porovnat a zvážit. Například typicky u akcií platí, že můžete dosáhnout pohádkového zhodnocení stejně rychle, jako kapitál v trhu totálně utopit. Když se rozhodnete nakoupit namísto akcií dluhopisy, riziko sice klesne na minimum, ale spolu s ním i výnosnost. Mně osobně vychází nejlepší výslednice právě u investic do nemovitostí. Jistě ne náhodou i díky tomu, že se z pozice realitního makléře dobře orientuji na realitním trhu. Investice do nemovitostí vydělává dvakrát Na investování do nemovitostí se mi líbí, že dům nebo byt je v porovnání s ostatními výše uvedenými investičními prostředky (aktivy) výdělečný hned dvojnásobně. Nejenže hodnota domu nebo třeba bytu neustále roste v čase, ale nemovitost vám generuje také pasivní příjem z nájmu. […]

Investice Reality
Číst více
17 listopadu 2020
Prodat nemovitost bez realitky, nebo s realitní kanceláří ?

Prodat nemovitost bez realitky, nebo s realitní kanceláří ?

Dokáže si běžný člověk prodat nemovitost sám? Toť otázka! Prodat nemovitost své pomocí, je-li atraktivní, nemusí být zas tak těžké. Hodně však záleží na výsledné ceně. Ze zkušenosti mohu potvrdit, že lidem se mnohdy dostatečně brzy podaří prodat pěkný dům či byt, když si nastaví nižší cenu, než jaké by mohli dosáhnout díky promyšlené prodejní strategii. Samostatnou kapitolou je byrokracie. Někdo ji nechce řešit vůbec. Ale v opačném případě, za předpokladu, že jim kupní smlouvy sepíše kvalitní advokát, obejdou se i bez realitního makléře. Složitější už je prodej méně žádaných nemovitostí za skutečnou tržní cenu. Klasickým příkladem je dvougenerační dům. Ale i v jiných případech se prodej nemovitosti svépomocí může protáhnout až na několik let. Jedná se o poměrně častý jev. Zde už jsou zkušenosti a kontakty realitního makléře k nezaplacení. Je každý realitní makléř přínosem pro kupujícího? Samoprodejce se musí obrnit velkou trpělivostí. Přímých kupujících mnoho nebude, telefony budou zvonit v jednom kuse, desítky realitních makléřů mu budou dokola nabízet své služby a tvrdit, že na danou nemovitost mají kupce, přestože ji nikdy neviděli. Je politováníhodné, že i někteří makléři v našem kraji se ještě stále snižují k vydávání se za kupující. Jednoduše řeknou, že si nemovitost chtějí nafotit […]

Reality
Číst více
27 října 2020
Jak prodávám nemovitosti na sociálních sítích ?

Jak prodávám nemovitosti na sociálních sítích ?

Prodej nemovitostí: oslovit kupující pomáhá i Facebook Poslední dobou jste si asi všimli, že využívám ve větší míře sociální sítě. Kromě Facebooku jsem aktivní také na Messengeru nebo Instagramu. Facebookovou propagaci jsem používal již dříve, ale nezvolil jsem úplně ideální cestu. Poslat peníze a kliknout na tlačítko propagovat, to vážně není pravé ořechové. Výsledy v podobných případech nikdy nejsou podle představ. Tak jednoduché to opravdu není. Při prodeji nemovitostí je zcela nezbytně nutné nastavit prodejní kampaň na míru. Facebook totiž díky obrovskému množství dat, které mu denně poskytujeme, nebo která sám získává z naší každodenní aktivity, nabízí zajímavé možnosti cílení reklam. Facebooková reklama v rukou profesionála Proto jsem se rozhodl tuto činnost svěřit profíkovi Davidovi Staškovi, který se reklamě na Facebooku věnuje již šest let. V roce 2017 získal, jako jeden z mála v České republice, certifikaci od samotného Facebooku. Celkem svým klientům úspěšně proinvestoval přes 40 milionů korun. V posledních letech se tento profesionál v oboru zaměřuje na facebookovou reklamu v oblasti realit. O propagaci na sociálních sítích se stará těm nejlepším realitním makléřům v České republice. Jsem protovelmi rád, že poslední tři měsíce úspěšně pomáhá prodávat domy, byty a pozemky také mně. Demografické údaje u prodeje nemovitosti Na sociálních sítích se tak společnými silami snažíme oslovit potenciální kupující […]

Reality
Číst více

Poslední články

Přes překážky k podpisu kupních smluv

Přes překážky k podpisu kupních smluv

20 dubna, 2022

Některé nemovitosti se zdají na první pohled prakticky neprodejné, ale spokojený kupec se nakonec najde až př

Když klient doběhne makléře aneb Proč jedině exkluzivní smlouvu

Když klient doběhne makléře aneb Proč jedině exkluzivní smlouvu

28 října, 2021

Na internetu a v televizi často vídáme reportáže o tom, jak nepoctivá realitní kancelář či realitní makléř sl

Elektronická aukce jako nástroj pro úspěšný prodej bytu

Elektronická aukce jako nástroj pro úspěšný prodej bytu

10 července, 2021

Jednoho dne mi přišel e-mail od paní, že by ráda prodala byt v 10 let starém domě na okraji Kroměříže. D

Kalendář

Červenec 2022
Po Út St Čt Pá So Ne
« Dub    
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

Rubriky

  • Aukce
  • Hypotéky
  • Investice
  • Kupní smlouva
  • Případová studie
  • Reality

Tomáš Surovec - realitní poradce a makléř

______

Telefon
+420 731 765 724

E - mail
surovec@realpremium.cz

Poslední články a novinky

  • Přes překážky k podpisu kupních smluv
  • Když klient doběhne makléře aneb Proč jedině exkluzivní smlouvu
  • Elektronická aukce jako nástroj pro úspěšný prodej bytu
  • Dědictví pod tíhou exekucí. Jak prodat nemovitost a zbavit se dluhů?
  • Jak se stal splněným snem pozemek, který nikdo nechtěl

Neváhejte se na mě obrátit

V případě jakýchkoliv dotazů týkajících se prodeje, koupě, pronájmu či financovaní nemovitostí se na mě neváhejte obrátit na některém z níže uvedených kontaktů:

Kontaktovat mě

  • Facebook
  • YouTube
  • Instagram
  • Linkedln
  • Domů
  • Realizováno
  • Aktuálně v nabídce
  • Prodej
  • Pronájem
  • Reference
  • Kontakt
  • Blog
  • Můj příběh

© 2021 - 2022 Tomáš Surovec

Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Vždy aktivní
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Předvolby
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}