Dle názoru realitního makléře pro Zlínský kraj, Tomáše Surovce, rozhodují o úspěšném prodeji bytu, domu, či pozemku tři základní parametry:
1. Prezentace domu, bytu, či pozemku. 2.Způsob oslovení potencionálních kupujících. 3. Správné nastavení prodejní ceny nemovitosti.
Prezentace domu, bytu, či pozemku
Potencionálním kupujícím je potřeba ukázat nemovitost v tom nejlepším světle.
Při prodeji za nejvyšší možnou cenu u většiny nemovitostí doporučuji využít služeb profesionálního fotografa a vytvořit profesionální videoprohlídku.
Nezáleží jestli se jedná o luxusní byt, nebo starší rodinný dům na vesnici, každá nemovitost má co nabídnout, buď sama sebe, nebo své okolí.
Pomocí videa lze zachytit detaily, ale také emoce, které se v běžné fotogalerii ztratí. Videoprohlídka může Váš dům či byt dokonale odlišit od ostatních nemovitostí v nabídce. Kvalitní videoprohlídka má v průměru čtyřikrát vyšší sledovanost, než u klasických fotek, nejen že zaujme více lidí na realitních serverech, facebooku, ale mohou na ni narazit také běžní uživatelé Youtube.
Před návštěvou fotografa, ale i před samotnou prohlídkou v bytě pořádně ukliďte, pro zájemce není dobrým znamením, když v bytě vidí kupy špinavého prádla, upatlané zdi a okna, špinavou koupelnu, či WC.
Dejte do pořádku viditelné závady: určitě nebude moc dobře vypadat odpadlý kryt el. zásuvky, rozbité kachličky, vytrhané parkety, nebo kyblík pod kapajícím těsněním u radiátoru.
Byt odosobněte a zanechte v místnostech opravdu jenom nutný nábytek, ukliďte fotografie a své osobní věci. Před prohlídkou vyvětrejte, můžete použít různé vůně, osobně před prohlídkou klientům doporučuji uvařit Kafé, které byt krásně provoní.
Použijte Home Staging můžete si buď zaplatit firmu, nebo oslovit makléře, který se Homestaging zabývá a poradí Vám, jak co nejatraktivněji umístit nábytek a různé dekorace. Některé firmy, či realitní kanceláře, včetně mě, Vám dokonce zapůjčí vybavení bytu, aby vypadal co nejlépe. Dle dostupných statistik dokáže cena bytu, či domu stoupnout díky Homestagingu v průměru o 5 – 15 %.
Způsob oslovení potencionálních kupujících
I špičková nabídka nemovitosti může být k ničemu, když neosloví alespoň 99 % potencionálních kupujících
Čím více zájemců o vaší nabídce bude vědět, tím prodáte rychleji a za vyšší cenu. Nemovitosti v naší oblasti, které prodám většinou kupují lidé jak z Čech, tak Slovenska. Často slýchávám od klientů, že jejich nemovitost chce koupit soused, stává se však pravidlem, že nabízí polovinu tržní ceny.
Přímý prodávající nedisponuje databází poptávajících klientů, proto je nutné, aby inzeroval také na speciálních placených celorepublikových realitních serverech, jako sreality.cz, nebo reality.idnes.cz, realitymix.cz a desítkách dalších webů. Poslední dobou navíc výborně funguje cílená reklama na sociálních sítích, která je zaměřena na předem určenou skupinu lidí, kterou by mohla Vaše nemovitost zajímat.
Správné nastavení prodejní ceny nemovitosti
Dalším faktorem, který je nezbytný pro prodej nemovitosti za nejvyšší možnou cenu, je správné nastavení prodejní ceny. Když stanovíte cenu moc nízko, proděláte. Když moc vysoko, také proděláte.
Jak je to možné?
Příliš vysoko nastavená cena způsobí neprodejnost nemovitosti, i když se později zlevňuje. Kdo by důvěřoval zboží, které někdo zlevnil hned několikrát, protože ho doteď nikdo nechtěl? Příklad: Vyhlédnete si fantastickou televizi za 30 000,-. Oni ji po čtrnácti dnech zlevní na 25, později na 20 a pak na 17 000,-. Už to nebude fantastická televize, ale jenom „nějaký šmejd“, který nikdo nechce, proto ho pořád zlevňují. A Vy už ho taky nechcete.
Stanovovat cenu podle inzerátů podobných nemovitostí je také scestné. Tyto ceny jsou nabídkové, skutečné prodejní bývají o 15 – 40% nižší. Kdyby byly prodejní, inzerát už nenajdete.
Určení tržní ceny při prodeji nemovitosti nabízím zdarma.
Tomáš Surovec – realitní makléř pro Zlín, Vsetín, Valašské Klobouky
Tel: 731 765 724
Email: surovec@realpremium.cz
Web: www.tomassurovec.cz
Komentáře 0